*KisAh MeReKa*

Friday, November 14, 2008

*EsOk....*

esok...last paper aku.arini rasa cam serabut jer..nk stdy tuk 2 paper sok..huhu..mlm ni nk packing brg..sok pas abis je exam,parent aku jemput balik kg..baru nk enjoy2 ckt pas abis exam..hm myb mak dh rindu sgt kat aku kot..hehe =p..dlm seminggu nie,kerap juga mak call aku..bertanya pasal exam..khbr aku..miss u mom..VERY2 MUCH..

sem nie..aku rasa byk benda yg aku pelajari..perihal kehidupan..pelajaran..mcm2 yg aku rasa sem ni..hepi..sedih..sakit ati..terharu..semua 2 membawa erti dlm hidup aku..aku rasa bahagia sgt krn dikelilingi dgn org2 yg syg kat aku..even aku tau ade je org yg x suka aku..aku hanya boleh katakan TERIMA KASIH n MAAF..

rasanya..ni coretan terakhir aku untuk thun nie kot..kalu pjg umur,aku akn coretkan lagi thn depan..pada tahun baru..kisah hidup baru..memori baru..azam baru..INSYAALLAH..


*kpd sesiapa yg view blog ni..thnx ye!cyg korang! =)




Tuesday, November 11, 2008

*Oh KaUm ADAM*

Ketahuilah!

Sesungguhnya Hawa itu adalah teman semasa Adam kesunyian di dalam syurga. Hawa asalnyanya adalah dari tulang rusuk Adam yang bengkok. Jadi tidak hairanlah jika perjalanan hidup Hawa itu sentiasa inginkan bimbingan dari Adam. Hawa sentiasa mahu terpesong dari landasan, kerana Hawa adalah “buruan syaitan”. Allah telah mentaqdirkan kaum Hawa lebih ramai daripada bilangan kaum Adam pada akhir zaman.

Adam itu diberi amanah untuk mendidik Hawa, mengawasi dan menjaga Hawa agar sentiasa dalam redha Allah. Sudah diketahui bahawa Adam itu merupakan penguasa kepada kaum wanita, oleh itu Adam adalah imam dan Hawa adalah makmum. Hawa adalah pengikut-pengikut Adam kerana Adam adalah ketua. Jika Adam benar maka benarlah Hawa, jika Adam lalai, maka lalailah Hawa.

Adam mempunyai kelebihan akal, manakala Hawa mempunyai kelebihan nafsu. Oleh itu, Hawa memerlukan pimpinan daripada Adam kerana Hawa sering lupa dan lalai, sering tergelincir ditolak nafsu dan konco-konconya. Hawa hampir tenggelam…….. oleh itu wahai Adam tolonglah….!!

Sesungguhnya Hawa itu suka jika Adam mengimamkan solatnya pada setiap waktu. Hawa akan aminkan bacaan doa dari Adam. Lebih itu juga, Hawa itu suka jika Adam bangunkan Hawa untuk bertahajjud bersama Adam. Hawa suka jika Adam kenalkan kepada Hawa masjid-masjid dan majlis agama. Hawa suka jika Adam mengajar Hawa untuk pandai membaca dan memahami al-Quran.

Hawa suka jika Adam mengkhabarkan kepada Hawa tentang fardu-fardu yang patut diketahui oleh Hawa. Hawa suka jika Adam menunjukkan kepada Hawa perkara-perkara yang patut Hawa buat. Hawa juga mengharapkan agar Adam mengajarkan kepada Hawa agar menjadi isteri yang solehah. Hawa juga mengharapkan agar Adam mendidik Hawa supaya tunduk, patuh dan menghormati Adam setiap waktu.

Hawa juga mengharapkan agar Adam membantu Hawa supaya Hawa tidak menjadi beku, dan agar otak Hawa tidak menjadi buntu. Hawa juga mengharapkan agar Adam dapat menyelamatkan Hawa daripada seksa neraka yang sudah tentu tiada siapa yag akan bersabar menanggungnya.



Monday, November 10, 2008



Jangan tinggalkan orang yang kita SAYANG untuk orang yang kita suka, kerana orang yang kita SUKA akan tinggalkan kita untuk orang yang mereka sayang... Jangan cuba dapatkan apa yang kita sayang tapi SAYANGILH dengan apa yang kita ada !!Hidup tak perlu terlalu sempurna, tak perlu terlalu kaya, tak perlu terlalu terkenal, tetapi selagi masih ada INSAN yang mengingati, ia sudah lebih dari mencukupi. Persahabatan yang sejati akan membawa KERINDUAN yang abadi. Sesungguhnya persahabatan itu lebih unggul dari percintaan, tanpa persahabatan PERCINTAAN akan berakhir tetapi tanpa percintaan PERSAHABATAN boleh kekal. Oleh itu hargailah persahabatan yang terjalin..SELALUNYA kita tdk menyedari bahawa ada insan yg lebih MENCINTAI diri kita...oleh itu hargailah ia...........



Sunday, November 9, 2008

*aRiNi*

arini.................
aku xde mood nk stdy..
apsal nth..
huhu.......
mlm ni nk seru balik semangat utk stdy!!!
chaiyok2!! =)



Thursday, November 6, 2008

*2 aLL mY FrEnZ*

More GOODLUCK graphics
More FRIENDSHIP graphics

*mUtIaRa KaTa*





Saturday, November 1, 2008

*iKaTaN dUa iNsAn*

Related Posts with Thumbnails