*KisAh MeReKa*


Daisypath Anniversary tickers

Monday, October 6, 2008

*CeRiTa RaYa*

Masa aku balik kg ari2, ingatkan dh lepas bas..coz sampai je duta dh dekat kul 1.30.teksi hampeh 2 la..time org perlukan xde plak teksi muncul..dh la jammed giler kat duta 2..sampai2 je kat duta aku terus tanya kaunter.nsb baik bas tue kul 1.45.huhu..kalu terlepas..xtau la nk wt pe time 2..menangis x berlagu la jwbnye..

Sesampai je kat kg,betapa girangnya ati beta..hehe..hm mmg la penat (even ada driver bus).even abg2 aku xbalik kg lg tp keriuhan umah 2 tetap terasa..sebulan x balik cam setahun rasanya..huhu..pas terawih, mak ajak wt kuih raye.my favorite kuih raya ..tart gulung, biskut buah2an, semperit, n kek choc(home made)..mlm 2 ktorg tido dlm kul 1 lebih.enjoy sgt wt kuih raya sampai xsedar dh pagi..time2 camni..at least dpt gak aku lupa kan sekejap pe yg dh berlaku kat aku…

2 ari b4 raye,ktorg 1 famili g shoping raye.bestnye dpt kuar ramai2.satu family.byk gak mak borong time 2..aku plak..biasa2 je..hehe(thnx 2 my mom, dad, my bro n sis ~cz belanja aku (,’’).

Hari ini hari raya..awal2 pagi lagi dh bangun..siapkan apa yg perlu..then,bermaafan sesame family. Mmg touching time2 camni..satu ucapan maaf di pagi Syawal boleh meleburkan segala dosa yg dilakukan slma ni..raya kali ni, semua family berkumpul kcuali abg sulung aku cz first raya kat umah mertua dia.hm..cam2 la kalu org dh kawin.kalu ank perempuan yg asyik berkepit ngn mak dia je mesti sedih kalu first raya terpaksa beraya kat umah mertua..lagi x best kalu kawin ngn org jauh..hm no comment ..nway,berbalik kpd citer raya aku thn ni..

Pas solat raya, ktorg (kak,mak,aku,adik2) sama2 tlg meyiapkan juadah utk kenduri pagi 2.ala kadar je..wt tahlil untuk arwah atuk skali..hm..raya thn ni..ktorg beraya tnpa atuk ..huhu..slalunya,time2 pagi raya camni..atuk dh ada kat umah..mkn sama2,,,..mudah2an roh nya dicucuri rahmat..amin..

Dari awal pagi smpai la ke ptg, ramai gak bebudak dtg ke umah.kebanyakanya anak murid mak la..ada satu group bebudak ni, sampai dtg 2 kali.. (..nk duit raya lagi la 2..ape lagi..).nasib bebudak 2 lucky gak la coz abg aku mmg berniat nk abiskan duit dia raya ni hehe..time raya gak la sedara2 dtg menziarahi..yela sethun sekali baru jumpa..so time2 camni la dimanfaatkan utk megeratkan lagi ukhwah..

Raya kedua-akhirnya dtg gak buah ati aku ni.even dia dtg raya kedua..tp x kisahlah..janji dia dtg ke umah aku..i miss him so much..

Nampaknya..bertambah lg la ahli dlm family aku..raya ke-4, abg aku berhajat plak nk ‘ikat’ awek dia..hm bagus la kalu jodoh diorg dh sampai..nampak gak la abg aku 2 serius bkawan ngn ank dara org..ari2, aku pun dipanggil utk join rombongan merisik pihak perempuan..xcited gak time 2 ..yela,time rombongan merisik kak ipar aku dulu xdpt cuti huhu.sesampai je kat umah diorg,aku usha gak la bakal kak ipar..mmg comel..sebaya aku rupanya..ish3 muda la plak..nway, congrat 2 my bro!

Esok dh nk balik KL..huhu.rasa cam kejap je cuti ni..cam 2 juga la idup kt ni..benda yg best 2 rasa cam kejap je berlalu..kenangan yg manis pun boleh lenyap sekelip mata kalu x dihargai sepenuhnya..cewah bermadah le plak.hm nampakny 2 jela kenangan raya thn nie yg dpt aku kongsikan bersama ngn korang.selamat berpuasa 6 bagi sesiapa yg mengerjakannya n selamat berhari raya buat mrk yg masih kumpul duit raya hehe(raya kan sebulan..).sekian,adios..

4 comments:

Anonymous said...

bestnye ko raye ngn family ko, aku mcm x pueh beraye ngn family, bnyk lg mende yg nak dibuat, diborak, tp x cukup mase,, huhu,, sedeyy~~

raya sebulan mmg cukup... tp.. nk wat cane,,, student lg,,, kene la berkorban kan??

skang aku kene setelkan belajo dlu! habiskan semuanya! hakhakhak!!

Anonymous said...

Assalamualaikum...
nasib baik ko x kena tinggal ngan bas...raya ak tahun nie last kat um...tahun depan x tau lagi...

best la ko ada org blanja...hehe..

~diAnA~ said...

wa'alaikummussalam..huhu.nasib baik..hm raya kat umah mertua (umah aku)jela.hehe =p

Anonymous said...

assalamualaikum w.b.t...
umah mertua???hehe..blum lg la..ko tlg doakan la ye..
hehe..


Related Posts with Thumbnails