*KisAh MeReKa*


Daisypath Anniversary tickers

Sunday, March 22, 2009

*tAnGgUNgJaWaB dLm BeRcInTa*

time boring2 tadi, aku pun curi la masa ntk surf internet jap..ade satu story yg aku bace kat tagged seorg hamba Allah ni..ttg tanggungjawab dlm bercinta..so, aku pun ade idea la nk tulis pe mlm ni..sambil dok layan lagu ni..aku pun 'merajinkan' jari jemari ni tuk luahkan pendapat aku ttg tanggungjawab dlm bercinta..(sekadar berkongsi pandangan)

"Kenapa cinta adalah satu tanggungjawab? Bagi saya, sudah pastilah cinta merupakan satu tanggungjawab sekiranya kita bersetuju untuk menerima cinta itu. Sama la juga dengan perkahwinan. Apabila kita bersetuju untuk berkahwin, kita kenalah bertanggungjawab sebagai seorang suami atau sebagai seorang isteri."

ade kebenaran gak kata2 dia 2..
apabila kt sudah menerima kehadiran seseorang dlm hidup, perkara & tanggungjawab yg utama ialah dgn memberi kasih syg kpd si dia. kasih syg 2 sepatutnya bukan shj diberikan pada awal tahap 'perkenalan' je..tetapi haruslah sentiasa dipupuk..barulah hubungan tersebut boleh dikekalkan..insyaAllah..

selain 2, meluangkan masa bersama2 pasangan juga menjd tanggungjawab dlm sesebuah perhubungan. meluangkan masa di sini tak semestinya sentiasa 'berkepit' je ngn pasangan.kalu dpt pasangan yg dok jauh antara st sama lain plak camne?? terbang jela kalau nak jumpa sgt2 hehe..x semestinya..kan dunia dh maju,teknologi dh bertambah.., so, gunakan lah dgn bijak..


perkara paling penting yg menjadi tanggungjawab setiap pasangan adalah dgn sentiasa bertolak ansur, mengambil berat ttg pasangan, & memberi kata2 semangat@galakan@motivasi kpd pasangan..semua ni even nmpak remeh tp bg pasangan 2 amat2 bermakna..rasa mcm dirinya dihargai..couple kt 2 juga dapat merasai kehadiran kt dlm hidupnya..kan best cam2



" Sebagai kesimpulan, sekiranya anda ingin bercinta, anda haruslah bersedia untuk memikul tanggungjawab. Bagi pendapat saya, bercinta merupakan satu cara untuk kita belajar dalam memikul tanggungjawab sebelum kita dapat bergelar sebagai suami isteri. Kerana, sudah pasti memikul tanggungjawab sebagai suami isteri lebih berat daripada dengan bercinta sahaja."




No comments:


Related Posts with Thumbnails